luni, 23 martie 2009

E timpul ???



Ce este timpul in ziua de azi?De ce tuturor ni se pare ca timpul zboara mult prea repede?

Azi e luni si nici nu clipesc bine ca deja e vineri si a trecut o saptamana de lucru, apoi imi dau seama ca abia sarbatoream Craciunul,ca deja vin Pastile.....

Timpul zboara mult prea repede si sincer,chiar daca imi propun sa fac atatea lucruri...sunt in aceeasi "oala" cu toata lumea..."N-AM TIMP"

Nu mai avem timp sa ne intalnim cu prietenii, nu mai avem timp sa ne vizitam familia, nu mai avem timp sa citim, nu mai avem timp sa cunoastem oameni noi.....

In fata calculatorului timpul zboara cel mai repede.Asta seara mi-am propus sa stau o jumatate de ora la calculator si deja am depasit...

Sa nu uitam ca daca ne zbatem asa de mult,alergam si luptam sa facem numai ceea ce ni se cere sau ceea ce trebuie, toate lucrurile frumoase zboara pe langa noi....trecem pe langa persoane interesante si nu apucam sa le cunoastem.....

Am gasit un text,o rugaciune foarte actuala zilelor noastre pe care doresc sa o impart cu voi.

"Toţi oamenii se plâng că nu au timp. Aceasta se datorează faptului că privim viaţa în exclusivitate numai din punct de vedere omenesc.Avem suficient timp ca să îndeplinim datoriile pe care ni le-a incredinţat Dumnezeu. E adevarat însă că pentru asta trebuie să ne folosim de fiecare minut disponibil cu o conştiinta vie.

Doamne, am ieşit la plimbare.Peste tot mişunau oameni.
Veneau,mergeau,se grabeau,alergau.

Alergau biciclete, alergau maşini, alergau camioane, alerga tot oraşul, toată lumea alerga.
Toţi fugeau ca să nu piardă timpul, toţi fugeau după timp, ca să recupereze timpul pierdut, ca să economiseasca timp.
La revedere, domnule, scuza-mă, n-am timp.
Voi reveni, nu mai pot aştepta, n-am timp.
Închei repede scrisoarea, căci n-am timp.
V-aş fi ajutat cu plăcere, dar din păcate timpul nu-mi permite.
Din lipsă de timp nu va pot primi.
Nu pot să gândesc, să citesc, sunt suprasolicitat, n-am timp.
Aş vrea să mă rog, dar n-am timp.
Înţelege, Doamne, ei un au timp.
Copilul se joacă, nu are timp acum…..mai târziu…
Elevul trebuie să-şi facă temele, n-are timp acum….mai târziu.
Liceanul mai are încă ore şi foarte mult de învăţat, nu are timp....mai târziu.
Tatăl de familie are copii, nu are timp...mai târziu...
Bunicii au nepoţi, nu au timp....mai târziu....
Sunt bolnavi, ei trebuie îngrijiţi, nu au timp...mai târziu....
Sunt pe moarte, ei nu au...e prea târziu...nu vor mai avea timp niciodată....

Iată Doamne, aşa aleargă oamenii după timp.
Timpul de pe pământ îl petrec în goană,
Grăbindu-se,
Îmbrâncindu-se,
Împovaraţi,
Alarmaţi,
Împinşi de multime
Şi niciodată nu-şi ating scopul, că le lipseşte timpul.
În ciuda tuturor eforturilor, timpul nu le ajunge, ba chiar le lipşeste foarte, foarte mult.
Doamne, cu siguranţă s-a strecurat o greşeală în planificarea ta.
Este o eroare generală :
Orele au devenit prea scurte,
Zilele sunt mult prea scurte,
Vieţile sunt nespus de scurte.
Doamne, Tu stai în afara timpului zâmbind când vezi cum ne luptam cu el.
Tu ştii ce faci.
Nu greşesti niciodată când le împarţi oamenilor timpul….
Fiecăruia îi dai atât cât să poată împlini voinţa Ta.
Dar nu ne este permis să pierdem timpul,
Să-l risipim,
Să-l ucidem,
Căci timpul este darul tău, un dar trecator,
Un dar pe care nu-l putem păstra prea mult.

Doamne, am timp
Mai am în faţa timp destul,
Tot timpul pe care Tu mi l-ai dat,
Anii vieţii,
Zilele anilor,
Orele zilelor,
Sunt toate ale mele.
De mine depinde să le umplu liniştit şi răbdător, până la refuz.
Toate ţi le ofer, Doamne, pentru ca apa lor searbădă tu să o preschimbi într-un vin nobil precum ai făcut odinioară la nunta din Cana.
Doamne, în seara aceasta nu te rog să faci aşa sau altfel
Azi te rog doar să-mi dai darul ca în timpul pe care mi l-ai dat, să pot îndeplini cu sârguinţă tot ceea ce Tu aştepţi de la mine."

(Michel Quoist)

Un comentariu:

  1. Suntem mai egoisti in ziua de azi si timpul il impartim pentru ceea ce ne convine.

    RăspundețiȘtergere