duminică, 6 decembrie 2009

Mos Nicolae

In aceasta noapte vine Mos Nicolae....O noapte magica....Imi revin in minte amintirile copilariei, atunci cand il asteptam pe mosu si nu puteam dormi de emotii, deoarece la mine, mosul venea intotdeauna noaptea. Ma trezeam de mai multe ori noaptea si ma duceam sa ma uit in cizme sau sub brad, dar nu gaseam cadourile numai dimineata cand ma trezeam.
Am crezut in existenta Mosului pana in clasa a cincea,inclusiv, cand parintii m-au luat la o discutie ca intre adulti si au rupt magia... Odata am gasit cadourile de Mos, dar eu eram convinsa si credeam foarte tare ca undeva la Polul Nord traieste Mosul adevarat. Nu-i credeam nici pe prietenii mei sau colegii mei de clasa care imi spuneau adevarul. Traiam in lumea mea de vis...si atunci imi placea sa visez....
Dimineata cand ne trezeam si gaseam cadourile, sora-mea intotdeauna imi spunea ca l-a auzi pe Mosu la geam cu clopotelul si mie mi-era tare ciuda de ce nu m-a trezit si pe mine sa-l vad.

Revenind la realitate, nu-mi place ca in ziua de azi se exagereaza. Intr-adevar Sf. Nicolae a facut daruri consistente,dar sustin foarte tare ca se exagereaza cu cadourile de Mos Nicolae. Imi aduc aminte ca de acest mos primeam cateva dulciuri si fructe intr-un pachetel care sa incapa in cizme si eventual ceva jucarie mica de tot. Eram super bucuroasa si apreciam tot si imi aduc aminte cum imi imparteam dulciurile pe zile ca sa le am cat mai mult, asta pana cand sora-mea venea la mine si ma corupea sa-i dau si ei de la mine....Normal ca-i dadeam...de asta sunt eu sora cea calculata care avea si pentru zile negre cate o rezerva :))
Vad in magazine, pe strada, in tramvai aceasta isterie a cadourilor de mos Nicolae. Nu spun ca nu e frumos sa daruiesti,dar pretentiile copiilor sunt tot mai mari si nu se mai stiu multumi cu putin. Suntem in acest secol al consumismului si copiii nostri vor tot mai mult....Incercam sa mentin vie traditia cu curatatul ghetutelor pentru nepoata mea, dar cred ca nu prea se mai tine cont de acest lucru mai nou. Mi-e groaza sa ma gandesc cum vor fi aceste traditii cand voi avea copiii mei. Le oferim prea mult si casele dau pe dinafara de zecile de jucarii...Nu stiu ...dar nu-mi place...Da, copiii de bucura,dar ce se intampla cand nu le mai poti oferi atat? Copilul va suferi. Trebuie invatati sa se bucure de putin,chiar si de un stilou sau o mica jucarie de plus....
Astazi am fost la cumparaturi cu familia si oamenii cumparau in disperare tot felul de jucarii in ambalaje foarte mari, plasele de dulciuri.... Ma intreb atunci ce ideivor mai avea la Mos Craciun....
Nu cred ca am fost foarte coerenta. Am avut o zi lunga azi si sunt cam obosita.
Poate o sa mai revin asupra subiectului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu