marți, 22 decembrie 2009

Bucuria de a fi impreuna

O saptamana plina de munca si voie buna a facut ca tinerii din corul L'annunciazione sa fie din ce in ce mai uniti si mai deschisi unii fata de ceilalti....Parca as scrie un articol de ziar....dar vroiam sa incep mai solemn, deoarece acest cor este intr-adevar un cor care se respecta si care are o reputatie deja. Nu de alta, dar il avem pe cel mai tare dirijor, pe domnul Radu Muresan....
A fost o saptamana foarte intensa datorita repetitiilor zilnice deoarece vineri am fost invitati la parohiile greco-catolice din Mediesu Aurit si din Botiz (jud. Satu-Mare) unde am cantat aproximativ 40 de minute.
Chiar daca vremea parea nefavorabila calatoriilor, cel putin in Oradea ningea,iar soselele erau cam inzapezite, drumul spre Mediesu Aurit a fost curat si nu foarte aglomerat, iar soarele isi facea simtita prezenta printre nori....


Ajunsi in Mediesul Aurit, parintele paroh ne-a asteptat cu o masa foarte bogata si dupa ce am mancat, ne-am incalzit vocile si ne-am indreptat spre Biserica, deoarece credinciosii ne asteptau deja. Concertul ne-a iesit foarte bine si pot spune ca am plecat de acolo cu o satisfactie sufleteasca, bucuria ca am reusit sa transmitem vestea cea buna a nasterii micului Isus.


Dupa primul concert ne-am indreptat spre Botiz. Fiind deja destul de tarziu, nu stiam ce se va intampla, daca ne mai asteapta credinciosii. Am mers la voia intamplarii pana cand am reusit sa-l contactam pe parintele paroh de acolo care ne-a spus ca biserica e plina si suntem asteptati cu mult drag. Am avut un repertoriu putin mai scurt decat in Medies deoarece era destul de tarziu, dar am simtit din nou aceeasi bucurie in suflet. Am fost surprinsa si placut impresionata de faptul ca biserica era plina de copii si de tineri. La sfarsit am fost invitati sa luam cina intr-o sala la subsolul bisericii, iar oamenii de acolo ne-au pregatit un adevarat festin.
Ne-am simtit foarte bine acolo si cu greu ne-am mobilizat sa plecam. Am colindat si la masa, am glumit si ne-am bucurat impreuna cu gazdele noastre.
Pe drumul spre casa, fiind relaxati, am cantat in continuu colinde si cantece din folclor. A fost o atmosfera foarte frumoasa si pot spune ca aceste iesiri ne-au permis noua, membrilor vechi si noi ai corului sa ne cunoastem mai bine si sa ne obisnuim unii cu altii.
Saptamana s-a incheiat cu evolutia noastra la traditionalul concert de colinde organizat la catedrala Sf. Nicolae din Oradea. A fost cu adevarat o evolutie, deoarece am dat tot ce am avut mai bun din noi....A fost ca cireasa de pe tort deoarece acest concert a fost tinta noastra finala pentru acest an 2009. Am avut un repertoriu format din 5 colinde: "In dimineata lui Craciun"(F. Hubic), "Se preumbla Maica Sfanta"(N. Ursu), "Rasarit-a" (F. Hubic), "Craciunul" si in final am cantat "Si cei trei Crai" ( V. Teodorian). Cred ca ne-a iesit foarte bine si am fost la inaltime. Inca n-am apucat sa vad filmarile.



La terminarea concertului, cele 2 coruri dirijate de maestrul Radu, adica L'annunciazione si Schola Cantorum (al studentilor teologi) au mers impreuna sa-l colinde pe PS. Virgil si pe parintele Ovidiu Duma, parohul catedralei. A fost o atmosfera foarte frumoasa, am cantat de a rasunat orasul... Bine-nteles ca inainte sa ne salutam am mai cantat o data "Feliz Navidad"...
A fost frumos....Acum urmeaza o scurta vacanta de sarbatori, iar din ianuarie ne vom continua munca si drumul pe care le-am inceput. Planuri multe, vise, dorinte de realizare si de afirmare, dorinta de a deveni un cor care sa transmita mai mult decat muzica, dorinta de a fi impreuna si de a deveni prieteni mai apropiati....
Cam asta a fost pe scurt evolutia corului in aceasta perioada...
Multumim tuturor celor care ne-au fost alaturi si preotilor care ne-au invitat la concerte.

2 comentarii:

  1. wow!Multe activitati si frumoase!te inteleg..atmosfera care se creeaza intr-un cor e ceva mai greu de explicat celorlati...emotiile concertelor,momentele frumoase petrecute impreuna dupa concerte...pe drum sau la masa..Ma bucur ca si eu am parte de aceste lucruri :)
    Sunteti un cor super!Iar repertoriul e pe masura coristilor!;)Felicitari pentru ceea ce faceti si succes incontinuare!
    Muzica ajunge la sufletul celorlalti cel mai repede!
    pupici ,ana-maria

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca ceea ce faci tu la cor e mai mult decat o simpla pasiune pentru muzica.
    Felicitari!Am fost la catedrala si corul vostru a fost la inaltime.

    RăspundețiȘtergere