luni, 22 noiembrie 2010

Aparentele inseala




In ziua de azi trebuie sa fim un frumos cadou, ambalat frumos, cu multe fundite, colorat....Trebuie sa fim asa ca sa starnim interesul si curiozitatea celorlalti de a rupe ambalajul si a vedea continutul. Dar ma intreb, daca ambalajul este modest, oare nu ne putem bucura de cadou la fel de mult ca si cum ar fi ambalat la ultima moda? In fond...continutul e acelasi. De ce conteaza chiar asa de mult ambalajul? De ce un cadou ambalat intr-o simpla hartie alba este privit altfel decat unul ambalat in hartie lucioasa, colorata si cu fundite?

5 comentarii:

  1. Gandeai cu voce tare si a iesit o intrebare retorica?
    Daca nu, iti zic eu... suntem superficiali! Ma rog, unii suntem. Unii suntem si recunoastem altii sunt si nu recunosc. Substratul e acelasi doar ca unii mai sunt si ipocriti :)
    In principiu, ce luceste si fura privirea e intotdeauna mai atractiv. Avem instictul asta de mic, si putini reusesc sa scape. Sau chiar daca nu sa scape macar sa rationalizeze ca e gresit.
    Ideea e ca traim cu totii intr-un magazin de dulciuri si nu ne impresioneaza decat bomboana mare si rosie din centrul vitrinei. Restul e doar umplutura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oricum, faptul ca bomboana aia te vrajeste si iti fura ochii nu inseamna nici ca e cea mai sanatoasa, nici cea mai dulce, nici macar proaspata...
    E gresit, si totusi cati ar alege bomboanele mai mici, iregulate si un pic decolorate chiar daca lipsa culorii ar putea indica mai putine chimicale.
    E vorba de instinct si dupa aia de ratiune.
    Mai trebuie sa crestem ca specie pana sa facem alegerea rationala din prima incercare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Adi draga, nu m-am gandit din punctul asta de vedere. Cineva imi facea comparatie cu un cadou, dar vazut din perspectiva unui magazin de dulciuri suna parca mai optimist. Cand am fost in Italia, am vazut multe dulciuri atragatoare in vitrina, dar tot nu m-am oprit sa imi cumpar, ca doar erau prea scumpe. Deci da....cu cat e mai atragator, cu atat te costa mai mult :))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Sergiu, de cand nu te-am mai vazut :)
    Se pare ca tu si Adi v-ati hotarat sa-mi inseninati ziua. Ai dreptate !!!!! mai ales ca in ziua de azi alergam dupa produse BIO, care nu arata intotdeauna la fel de frumos ca si celelalte, plus ca sunt mai mici, mai decolorate, deci, imprefecte.
    Cand merg la supermarket sa-mi cumpar mere, de exemplu, nu ma duc la cele ceruite si parca dimensionate intr-un program de proiectare, cu la celelalte. ;)
    Hmmm.....creste doza de optimism. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. PS: Oricum, lumea tine la silueta ;))

    RăspundețiȘtergere