miercuri, 17 noiembrie 2010

Acces la informatii

In fiecare seara cand vin sau plec de acasa, pe malul Petzei, zeci de batrani asteapta povestind in fata unei bucati de fier, ziarul. Este un ziar gratuit, un ziar in care se dau informatii in mod gratuit, informatii ieftine, dar pentru multi este singura sursa de informatii, pe langa stirile macabre de la televizor.
Ma gandeam cum am ajuns in secolul acesta in care exista atatea modalitati de a fi informati, in care tehnologia este atat de dezvoltata? Ma gandeam ca noua generatie oricum isi citeste presa pe internet, dar oamenii mai in varsta, nu se au cu tehnologia. In plus, fara sa fiu rautacioasa, cred ca generatia anilor de glorie ai comunismului, obisnuiti cu cozile care nu se mai terminau, duc lipsa acelor momente sau am ajuns atat de saraci incat orice e pe gratis, e bun.
Trecand printre ei, ascultand franturi de conversatii, am observat ca se strang la o anumita ora si sunt foarte irascibili daca indrazneste cineva sa se bage in fata lor, pentru ca de multe ori, ziarele nu ajung la toti. Aceste persoane se transforma intr-un fel de postasi deoarece nu iau doar un ziar pentru uz personal, ci fiecare ia un teanc pe care il distribuie in bloc. Asa gasesc si eu ziarul in scara mea.
Ce trist este ca am ajuns in aceasta situatie...
Am vrut sa le fac o poza, dar cu ce sa ma laud? Cu disperarea oamenilor?
Totusi, privind partea pozitiva a lucrurilor, este bine de stiut ca oamenii in acest fel socializeaza, plus ca sunt deschisi sa citeasca si sa se informeze, deci nu suntem o populatie de ignoranti.
Ma mai distreaza si reclama de la Vodafone in care mama ii spune fiului ei, ca pe ziarul de pe telefon sa curete el cartofii.
Oare, peste 30 de ani cum vom fi informati?

2 comentarii:

  1. Nu stiu ce vreau... sa te contrazic, sau sa fiu de acord cu tine, ca nu m-am hotarat ce anume critici.
    Daca ne critici spiritul de foame dupa gratuitati, sunt de acord cu tine... Doar ca e criza si gratuitatile sunt la moda. Numai ca omul nu apreciaza pana la capat o chestie pe care nu da bani. Si de-aia cand bate un pic mai tare vantul te trezesti cu rafale de ziare gratuite ca le lasa lumea pe unde apuca. Dar asta nu e legat numai de gratis sau nu, e legat de spiritul civic pe care romanul nu-l are si pe care il vom cultiva peste cateva generatii.
    Daca critici ziarele gratuite, nu mai sunt de acord. Pentru simplul motiv ca orice oras care se respecta dintr-o tara civilizata sau nu, isi permite sa lase liber accesul la informatie... ca informatia e de calitate sau nu, sa ma ierte D-zeu dar atata vreme cat nu sunt preluate articole din Click si Cancan, cu siguranta e un pas inainte.
    In concluzie, tot nu stiu daca ne contrazicem sau nu, dar mi-am dat si eu cu parerea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ne contrazicem pentru ca eu nu critic ziarele gratuite si nu-i critic nici pe cei care le citesc si le asteapta. Doar mi-e mila in ce situatie am ajuns in anul 2010....

    RăspundețiȘtergere